Bijzondere dag!! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Free Willie Pluijm - WaarBenJij.nu Bijzondere dag!! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Free Willie Pluijm - WaarBenJij.nu

Bijzondere dag!!

Door: Free Willie

Blijf op de hoogte en volg Free Willie

01 April 2012 | Duitsland, Berlijn

Hallo allemaal,

Heb weer genoeg te vertellen, maar wil er eerst nog even een kort bericht tussendoor doen aangezien ik behoorlijk enthousiast ben over wat we net gezien hebben.

We zijn net terug van Kubah Nationaal Park, daar kun je mooie kikkers zien en eekhoorns die springen van tak naar tak zo naast je huisje. Maar daar gaat het nu even niet over.

Op één van onze wandelingen zag Marylou ineens iets tussen de struiken ritselen. We dachten eerst aan een slang of zoiets maar toch klonk het iets anders. Heel stilletjes zijn we blijven staan en hij kwam zo maar uit de struiken zetten. Het was een klein vogeltje, maar toch vloog hij niet. Volgens mij had hij ons niet eens door want hij bleef rustig scharrelen van zeer vlakbij. We hebben er een paar foto’s gemaakt van dat kleine schattige kleine vogeltje en we zijn rustig verder gelopen. Bij terugkomst van de wandeling spraken we met de ranger en hij vroeg of we nog wat hadden gezien en we lieten onze foto’s zien. Toen hij die foto’s zag van die kleine vogel flipte hij helemaal. Het blijkt een kuiken te zijn van de uitgestorven gedachte Dodo. Hij heeft meteen het research team in Borneo gebeld en ze kwamen met groot materieel en met vele manschappen. Het park is nu afgezet en niemand mag er meer in, dit om volledig onderzoek te doen en hem de rust te geven. Als er een kuiken is dan moet er ook een papa en een mama zijn natuurlijk. Hieronder staat de genomen foto. Hoe apart is dat dan een vogel te spotten die al een paar honderd jaar is uitgestorven en die zien wij. Dit is wel een heel bijzondere dag :)

• 01 April 2012 - 07:30

Coen:

1 april ?

• 01 April 2012 - 09:49

Marja:

Coen kon nog wal is gelieke heb'n.

Gr.Marja Gert Nick en Ilse.

• 01 April 2012 - 12:31

En Wij Zijn DOM!!!!:

;-)

• 01 April 2012 - 13:43

Marja:

Nee hoor.

• 01 April 2012 - 13:45

Gors Stekelenburg:

Wij hebben een blonde kraamvogel in Nederland. Houdt heel NL in de greep.
    Dat is geen 1 aprilgrap.

Ria:

fantastisch.........groetjes Ria

• 02 April 2012 - 07:27

Meisje HH:

Nog even en je gaat vertellen dat Boudewijn Büch ook weer rondloopt om over zijn fascinatie over de Dodo te schrijven :-)

• 02 April 2012 - 07:43

Martin Stegeman:

Ha! Iets te hoog gegrepen Pluijm, die Dodo... Verder een sterk staaltje 1 april grapperij.
    Op het veluws weer de geijkte grap over de koffieautomaat waar nu muntjes is zouden moeten...

Groeten!

• 02 April 2012 - 23:09

Annet:

Ik heb die toch echt zien uitsterven volgens mij in Ice Age 1...

• 03 April 2012 - 11:56

Linda Valkeman:

wouw, ik ben verliefd op dit byzondere paaskuiken !!!

• 03 April 2012 - 15:07

Ha Ha :

Zo zat er bij ons op die bewuste dag een kanarie van 25 pond in de boom, die het nogal benauwd had; het kooitje zat nogal strak.

• 09 April 2012 - 18:53

Bask:

Das een Korhoender

• 03 Mei 2012 - 14:34

Boeba:

dat is een kiwi(vogel) kijk maar op wikipedia